Логотип
empty
Про проект
empty
Біографічна довідка
empty
Книжкова колекція
Сержа Лифаря
1Стародруки VI-XIX ст.
2Авторські видання
3Лифар і Дягілев
4Історія балету
5Лифар та дослідження
  його творчості
6Історія театру
7Історія музики
8"Пушкініана"
empty
Фотогалерея
empty
Балет на WWW
Друкувати Написати нам

АВТОРСЬКІ ВИДАННЯ СЕРГІЯ ЛИФАРЯ

Lifar S. Histoire du Ballet. - Paris, 1966. - 216 p.

Histoire du Ballet

"Навколо всіх, хто займається танцем, завжди таємниця неймовірної легкості і неймовірної важкості. Здається, що душа танцю не доступна простим смертним. Це все рівно, що таємницю зруйнувати підозрою дрібниці. Для більшості людей, танець є храмом Терпсихори.

Насправді ж, це майстерня, робоче місце, фабрика, де величезними зусиллями, багатогодинними тренуваннями створюється ідеальний танцівник. За удаваною легкістю і посмішками на сцені, ховаються розчарування, біль і титанічна праця, що часто доводить до сліз. Однак усе це залишається за кулісами і недоступно глядачу. Ви спостерігали за балериною на сцені? Яка вона красива і граціозна, з якою легкістю виконує складні па. Скільки разів я бачив їх у сльозах, коли вони повертаються за куліси: балерина провела свою партію з легкістю, але хто довідається, що від пуантів у неї на ногах нариви."

Ось випадок із практики хореографа:
"Йде репетиція. На сцені Жюль Перро. Один з авторів відомої "Жизелі". Він на сцені і слухає музику у виконанні оркестру. Звичайно хореографічна розробка була готова в Перро до кожної музичної сторінки. Однак так траплялося не завжди. Іноді музиканти просто заважали йому, і він видворяв усіх, у тому числі і танцівників. При цьому він казав: "Ми будемо працювати завтра". Чи знаєте ви, що для того, щоб створити 30 секунд балету, треба дві години виснажливих репетицій. Але ніхто ніколи не скаржиться. Я відчуваю ні з чим не порівнянне почуття волі. Я можу творити і танцювати!"



© Публічна бібліотека імені Лесі Українки
Вгору