Логотип
empty
Про проект
empty
Біографічна довідка
empty
Книжкова колекція
Сержа Лифаря
1Стародруки VI-XIX ст.
2Авторські видання
3Лифар і Дягілев
4Історія балету
5Лифар та дослідження
  його творчості
6Історія театру
7Історія музики
8"Пушкініана"
empty
Фотогалерея
empty
Балет на WWW
Друкувати Написати нам

ЛІТЕРАТУРА З ІСТОРІЇ РОСІЙСЬКОГО
ТА СВІТОВОГО БАЛЕТУ З КОЛЕКЦІЇ СЕРЖА ЛИФАРЯ

Guest I. The ballet of the second empire. 1858-1870. Preface by Serge Lifar. - London, 1953. -148 p.

The ballet of the second empire

В другій половині XIX ст. балет мав той же романтичний фасад, але дух його не прибував у застої. До успіху трьох богинь танцю - Тальоні, Ельслер, Грізі - приєдналися напівбогині, чия майстерність, більш акробатична, ніж метафізична, ознаменувала собою появу несправжніх священнослужниць Терпсихори, Куккіс, Лола Монтез, Сангаліс, багата чарівність яких зайняла місце пластичної краси.

Але серед пустелі духу затріпотів Ангел: Емма Ліврі чи ангел-фантом Тальоні, чиї крила палали так яскраво, як світло. Їй не було дано жити і танцювати в брехливому світі картонного оформлення, дешева мішура і товста низка якого сховала прекрасне, мрійливе бачення щирого Романтизму.

У кожному мистецтві настає період занепаду. Він необхідний, оскільки безупинний ріст викликав би серцевий приступ. Він указує на час відпочинку і готує до великих революцій, до приходу чарівників, що проганяють тіні і заливають простір світлом. Більш цікава в сенсі анекдотів, ніж естетики, друга половина XIX ст. духом своєї реакції стала підготовкою до пришестя Дягілєва і запалення тих великих вогнів, що, починаючи з цього часу, щовечора яскраво горіли у всіх чотирьох сторонах світу.

Серж Лифар



© Публічна бібліотека імені Лесі Українки
Вгору