Логотип
empty
Про проект
empty
Біографічна довідка
empty
Книжкова колекція
Сержа Лифаря
1Стародруки VI-XIX ст.
2Авторські видання
3Лифар і Дягілев
4Історія балету
5Лифар та дослідження
  його творчості
6Історія театру
7Історія музики
8"Пушкініана"
empty
Фотогалерея
empty
Балет на WWW
Друкувати Написати нам

КНИГИ ПО ІСТОРІЇ ТЕАТРУ З КОЛЕКЦІЇ СЕРЖА ЛИФАРЯ

L'Opera / Texte de Odette Valeri. - Paris, 1955. - 190 p.
Guy des Cars. La demoiselle d'Opera. - Paris, 1976. - 319 p.
L'Opera de Paris. Numero IX. - Paris, 1954. - 64 p.

L'Opera La demoiselle d'Opera

L'Opera de ParisУсі три книги присвячені одній темі - історії Паризької Опера. Протягом багатьох років Серж Лифар очолював Опера, і тому не випадково в його колекції зібрані видання про цей величний храм мистецтва. У книзі "Мемуары Икара" Лифар писав: "Я був заручений з Оперою, з танцем". (с.78)

"З кінця 1929 року С. Лифар стає ведучим танцівником, а потім у 1930-44, 1947-59, 1962-63 і в 1977 р., головним балетмейстером паризької Гранд Опера. У цей час він поставив такі балети, як "Вакх і Аріадна"(1931), "На Дніпрі" (1932), "Життя полішинеля" (1934), "Ікар" (1935), "Лицар і дівчина" (1941), "Міражі" (1944), "Ромео і Джульєтта" (1949) та багато інших. В роки другої світової війни, коли Париж був захоплений гітлерівцями, С.Лифар, який залишився в столиці Франції, на прохання паризької влади очолив Гранд Опера. Він прийняв цю пропозицію, тому що Франція його прийняла, усиновила і стала другою батьківщиною. Сам Лифар так пише про цей час: "У роки другої світової війни моя суспільна діяльність головним чином була спрямована на порятунок від розгрому німцями паризької Опери - французького національного надбання". У 1947 році в Парижі Лифар засновує Інститут хореографії, а з 1955 року веде в Сорбонні курс історії і теорії танцю. Цікавою є також і стаття, опублікована у французькому журналі "Спектакль світу" (1969 р.) - "Найважливіше в Лифарі". Автор цієї статті, оцінюючи педагогічну діяльність Лифаря в царині мистецтва балету, відзначає, що він вплинув не тільки на його російських співвітчизників за рубежем, але і став майстром "ряду французьких балерин, таких, яких паризька опера ніколи не мала". За 26 років роботи в Опера Лифар створив одинадцять "балетних зірок". Нарешті, Лифар змінив саме розуміння "танцю" у французької публіки. Те, що вважалося розвагою для старих, стало першокласним мистецтвом".

В.Шлеєв



© Публічна бібліотека імені Лесі Українки
Вгору